Fotopodden | 1 Sept 2022 | SFF

Premiär för fotopodden

Hur behöver man tänka för att nå framgång via sociala medier? I första avsnittet möter Sara Arnald Instagramsensationen Marcus Cederberg.

Premiär för fotopodden

Foto: Marcus Cederberg

Marcus Cederberg är konstfotografen som lyckats konvertera sin närvaro på Instagram till en vinstgivande business. I sina grafiskt enkla bilder med starka färger har han hittat ett uttryck som uppmärksammats av 166 000 följare. Att vara framgångsrik influencer inom minimalistisk fotokonst har gett utdelning i mer än likes: Bilderna visas på utställningar värden över, hans bilder kan köpas över nätet och han har publicerat sin första fotobok. Hur lyckas man? Hör Marcus Cederberg berättar om sitt framgångskoncept.

Fotopodden är ett samarbete med Fotosidan Magasin, där Sara Arnald möter en mängd fotografer runt om i landet och diskuterar teman som Hur bildar man kollektiv med andra? Hur är det att verka utanför storstaden? Och ska man bredda eller nischa sig?  Håll utkik efter nästa avsnitt som släpps i mitten av september!  

Du kan lyssna på Fotosidan Poddradio i samarbete med Svenska Fotografers Förbund reklamfritt i fältet ovan. Poddradio finns i de flesta poodspelare, sök på ”Fotosidan Poddradio”. Itunes och Google poddcasts är de två kanaler vi rekommenderar och som är reklamfria. Vi finns även hos Spotify (reklam som vi inte styr över kan förekomma).