Nyheter | 3 Juni 2016

Var med i kampanjen- vi som gör innehållet!

Nu startar vi kampanjen #visomgörinnehållet för att uppmärksamma medieföretag och allmänheten på att vi som skapar innehåll måste kunna leva på det vi gör.

Var med i kampanjen- vi som gör innehållet!

Framtidens medieinnehåll kan inte produceras av amatörer. Svenska Fotografers Förbunds kampanj vänder sig till medieägare i hela Sverige och till allmänheten. Du som är fotograf (eller journalist, illustratör, författare etc) kan använda hashtaggen #visomgörinnehållet när du publicerar dina professionella bilder i sociala medier. Dessa kan vi kommunicera med de ansvariga på mediehusen.

Läs vad Anki Almqvist, ordförande i Svenska Fotografers Förbund, skriver:

"Tålamodet är slut hos oss som gör innehållet"


Illustration: Pia Koskela

Läs artikeln: Oskäliga avtal tar över

Följ oss på Facebook, Twitter och Instagram

 Uppdatering 13 juni. Över 12 000 personer har tagit del av kampanjen och hundratals fotografer har deltagit. Nästa gång du publicerar en av dina professionella bilder på Instagram, Twitter eller Facebook. Använd hashtaggen #visgomgörinnehållet under bilden så deltar du med!