Nyheter | 7 Juni 2018 | Stefan Ohlsson

Märklig kundsupport

När en kund klagade på en alldeles för lång leveranstid på den kamera som hen beställt från företaget rhinocamera.se hotade företaget att stämma kunden för förtal.
Företaget hade utlovat en leveranstid på 24 timmar, men efter 10 dagar hade ingenting hänt. När hen kontaktar DHL har de inte fått någon kamera för leverans.

Först efter en månad kommer kameran, då med ett japanskt serienummer, vilket medför att tillverkarens garanti inte gäller. Kunden vill då häva köpet, vilket Rhinocamera.se vägrar att göra.
Hen lade upp en recension på Trustpilot, där betyget blev sämsta möjliga. Rhinocameras svar blev att hota att stämma kunden för förtal.
Detta är inte det enda fall där Rhinocamera hotar att stämma de kunder som ger dåliga betyg. Vid en snabb sökning hittar vi 3 identiska fall där företaget har sagt att de kommer stämma kunden om denne inte tar bort betyget.